Dag 29: 1 augustus 2012 / Vlucht SF -Dusseldorf

We hoeven pas om drie uur op het vliegveld te zijn, dus deze ochtend gaan we nog even lekker San Francisco in. We kunnen de auto gewoon onder Union Square parkeren en vandaaruit lekker shoppen: Nike Store, Disney Store. Bij de laatste koop ik nog een nieuwe slaapoutfit en een shirtje voor de kids.

We gaan ook nog door Chinatown. Als laatste souvenirtje een mok van San Francisco.

Wanneer we weer terugkomen bij Union Square eten we lekkere hotdogs. Daar zien we politieagenten die petjes uitdelen. Ook Timo en Stijn krijgen er één. Dit laat Corné niet voorbij gaan en hij wil ook graag zo’n petje. Ze waren helaas alleen voor kinderen. Maar als hij zegt dat hij bij de Dutch police zit, mogen we meteen meelopen naar de auto. Hier worden alsnog een extra petje en bidons uitgedeeld. Ze wensen ook nog een goede reis naar huis. Erg grappig!

Dan is het toch echt tijd om terug te gaan naar de auto. Op naar het vliegveld voor de terugreis naar Düsseldorf.

Dag 28: 31 juli 2012 / Grover Beach – San Francisco

best western plus grosvenor, SF

Grover Beach-San Fransisco 397 km

Hotel: Best Western Grosvenor

’s morgens ontbijten we bij het hotel. Het is een erg kleine ontbijtruimte waar veel mensen tegelijk willen eten. Dat duurt dus wel even. Ook hier kunnen we verse wafels maken. Na het ontbijt pikt Stijn uit een bloembak nog een klein usa-vlaggetje mee. Hij vindt ook vanalles.

We vertrekken meteen naar San Francisco.

Onderweg maken we nog een stop in Monterey. Het is nog erg rustig in Old Fisherman’s Wharf. We wandelen wat rond en zien ook hier weer zeeleeuwen.

Hierna maken we nog een stop bij een speeltuin. Die had Stijn even daarvoor al zien liggen. Dan is het toch echt tijd om door te rijden naar San Fran. We eten bij een I-Hop.

’s Avonds moeten de koffers ingepakt worden. Eerst maar eens alles eruit. Toch altijd weer spannend of alles erin past. Gelukkig was dit geen probleem. Dit wordt onze laatste avond in Amerika.

Dag 27: 30 juli 2012 / Los Angeles – Grover Beach

Holiday Inn Express, Grover Beach

LA-Grover Beach 276km

Deze ochtend vertrekken we al vroeg naar Newport Beach. Want van hier uit gaan we met de boot mee om walvissen te spotten. Dit valt echter niet mee. De walvissen willen zich niet laten zien. Maar we zien wel verschillende groepen dolfijnen. Sommigen zwemmen een stukje met de boot mee. Ook dit is erg gaaf om te zien.

Op de terugweg zien we nog wat zeeleeuwen, die lekker liggen te zonnen op een boei.

Aan het  begin van de middag zijn we weer terug in het haventje. We wandelen terug naar de auto en eten daar nog wat langs de kant van het strand.

Hierna is het toch echt tijd om LA te verlaten. We hebben nog een lange rit voor de boeg.

We volgen eerst de highway 1, langs Malibu, maar al snel blijkt dat dit erg veel tijd kost. We besluiten toch om een stuk via de snelweg te rijden.

Ergens in een klein stadje langs de snelweg vinden we een Subway. Kwam goed uit, want hier had Timo wel zin in.

We komen uiteindelijk pas ’s avonds aan in Grover Beach. Er is weinig strand te zien, want het is hier erg mistig en frisjes.

We doen ’s avonds ook niet veel meer, dan wat tv kijken. Onder ander naar de Olympische Spelen. Team USA is natuurlijk de beste.

Dag 26: 29 juli 2012 / Los Angeles

best western Carriage Inn, LA

Deze ochtend doen we het rustig aan. We zijn allemaal nog moe van het dagje Universal. We ontbijten op ons gemak bij Denny’s. Deze zit naast ons hotel.

Daarna rijden we naar Santa Monica. We wandelen lekker op het strand en Stijn gaat nog even de zee in. We lopen over de Santa Monica Pier, langs de kermis en het bord van route 66, want die eindigt hier.

Ook gaan we een beetje shoppen. We nemen een ijsje bij een ijssalon waar ze wel meer dan honderd smaken hebben. Wat moet je dan toch nemen. In de winkelstraat wordt flink gedanst door een groepje straatartiesten.

’s Middags rijden we door naar Venice. Het is hier ontzettend druk en er is natuurlijk bijna nergens een parkeerplek te vinden. Uiteindelijk vinden we een duurbetaald plekje. Op Venice Beach is het erg druk. Wel een beetje vergane glorie, vinden we. Veel hippies, tattoos en wietlucht. Ook op de skatebaan waren ze volop aan de gang.

Aan het einde van de middag zoeken we een Mac op, samen met nog wat andere zwervers.

Dag 25: 28 juli 2012 / Los Angeles

best western Carriage Inn, LA

We staan al vroeg op, want we willen graag voor de grote drukte in Universal zijn. Deze gaat al om 8 uur open. We ontbijten snel op de kamer, en zijn mooi op tijd weg. Onderweg gelukkig weinig tot geen files, daardoor staan we mooi om 8.15 uur bij Universal.

We gaan eerst naar de Transformers, daarna gaan Timo en ik in de Mummy. Zo hebben we rond negen uur al een paar attracties gehad. Hierna nog de Tramtour.

Ondertussen is het al erg druk en warm in het park. Rond de middag doen we het rustig aan. We eten suikerspin en popcorn, en ook van die lekkere kaneelbroodjes.

Jurassic Parc is best een tijdje wachten, maar we sluiten toch aan in de rij. Allemaal lekker nat van deze attractie, maar met dit weer is dat niet erg.

Aan het eind van de dag worden we al aardig moe, maar de kids willen graag nog een paar attracties voor de tweede keer in. Gelukkig gaat dat nu lekker snel, zeker als ze de single line gebruiken.

In de shop mogen Timo en Stijn nog wat uitzoeken. Wat zou dat nu kunnen zijn? Juist, een kingkong knuffel voor Stijn en een minion voor Timo.

’s Avonds om kwart over acht rollen we het park uit. De kinderen hebben genoten, en wij trouwens ook.

Dag 24: 27 juli 2012 / Needles – Los Angeles

Needels-LA 432km

Hotel: Best Western Carriage Inn

Deze ochtend willen we gaan ontbijten, een amerikaan die hier vaker komt, zegt dat er een goed ontbijt is hier. Uiteindelijk was er helemaal niets! Een restje oude koffie, en een lege koelkast. Niet alles geloven dus.

Vandaag een lange rit. We komen door Barstow, en stoppen ergens op een parkeerplaats. Er zijn hier veel toeristen, en het is er vies! We nemen wat churros en gaan daarna weer verder.

Halverwege de middag komen we in LA aan. De tomtom stuurde ons eerst richting het vliegveld van LA, we hebben daardoor een half uurtje omgereden.

Corné doet op de kamer een dutje, Timo en Stijn gaan zwemmen en ik lees een boekje bij de pool. Hierna besluiten we om naar Hollywood te gaan. We lopen op Hollywood Boulevard en bekijken de sterren. Timo en Stijn herkennen af en toe ook iemand. Ook hier weer erg druk en veel vreemde straatartiesten. Wat later op de middag eten we nog pizza in een winkelcentrum.

We besluiten om hierna richting het Hollywood Sign te rijden. We proberen zo dicht mogelijk erbij te komen. Gelukkig stuurt de tomtom ons nu wel goed. Na het beklimmen van een heuveltje zien we letters aardig van dichtbij. Ook hadden we vanaf hier een mooi uitzicht op LA.

Vanavond maar niet te laat naar bed, want morgen gaan we eindelijk naar Universal Studios.

Dag 23: 26 juli 2012 / Sedona – Needles

"VFMLID=58440109"

Sedona-Needles 377km

Hotel: Best Value Inn and Suites Needles

Vandaag rijden we naar Needles.

Onderweg komen we door Seligman en Kingman, kleine stadjes die langs Route 66 liggen. We zien de auto’s van Cars en veel oude spullen. In een winkeltje krijgt Timo een ijzeren bord met Route 66 erop, voor op zijn kamer. Ik koop natuurlijk weer een magneetje.

In Needles willen we graag een foto maken van het route 66 teken dat overal op de weg staat. We kunnen het alleen nergens vinden.

Bij het hotel aangekomen gaan Timo en Stijn zwemmen. Het is er erg heet! Het water is lauw.

’s Avonds eten we bij………………………

Op de weg terug naar het hotel zien we het teken toch ergens op de weg staan. Alleen nu hadden we de camera niet bij. Dan toch maar even terug om hem te halen.

Als het helemaal donker is, lopen we nog even naar buiten om sterren te kijken.

Dag 22: 25 juli 2012 / Sedona

days inn, Sedona

Deze ochtend schijnt het zonnetje weer.

Vandaag gaan we naar Slide Rock State Park. We moeten er op tijd zijn, want als de parkeerplaats vol is, mag er niemand meer in.

Met een volle koelbox vertrekken we. Gelukkig is er nog plaats. We zoeken een plekje in de schaduw en smeren ons helemaal in.

We wandelen eerst een stukje langs het riviertje. Het water is erg koud! Een stukje verderop in de rivier kun je van de rotsen glijden. Timo is de eerste die het probeert, en het lukt! Niet kopje onder. Ook Stijn glijdt er vanaf.

Timo houdt het al snel voor gezien. Hij vindt het water te koud. Een stukje terug springen mensen van een hoge rots zo het water in. Na een tijdje durft Stijn dit ook! Erg stoer! Hij springt er wel drie keer vanaf.

Rond een uur of 2 gaan we terug naar ons hotel. Er staat dan al een hele file bij de ingang van het park.  De rest van de middag gaan de kids zwemmen.

’s Avonds wandelen we nog door Sedona, er zijn leuke winkeltjes en ook een klein filmmuseumpje over westernfilms.

We rijden ook nog door de woonwijken van Sedona om te zien hoe de mensen hier wonen.

Dag 21: 24 juli 2012 / Grand Canyon NP – Sedona

days inn, Sedona

GrandC-Sedona 174km

Hotel: Days Inn, Sedona

Afgelopen nacht niet zo best geslapen, want rond twee uur begon het flink te onweren. Dit heeft wel een uur of twee geduurd. Corné gaat nog even melk halen bij het restaurant, want alles in nu echt op. Straks eerst boodschappen doen.

Het blijft een regenachtige dag. Onderweg volgen we nog een stukje van de oude Route 66. We stoppen in Flagstaff bij een grote mall. Daar eten we nog wat.

Aan het einde van de middag komen we in Sedona aan. Een mooi stadje met alleen maar rode huizen. Vanwege de regen helaas niet zwemmen vandaag.

We gaan op zoek naar de Mac. Deze heeft hier een groene M op de gevel staan. Zouden ze hier dan alleen gezonde dingen hebben. Gelukkig, toch niet!